loading...
پیامک سرای نقطه به نقطه
صفحه تلگرام سایت مدل شو

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
بیماری‌ آتلكتازی چیست؟(علل و علائم) 0 76 romina
سریع شدن نمایش منو و پنجره هاباترفند ساده! 0 73 romina
نکات ایمنی برای جلوگیری از آتش سوزی منزل 0 81 romina
چه باید کرد تا کودک مان خواب راحت و بدون مشکلی داشته باشد؟ 0 87 romina
۶ ترفند طلایی برای مقابله با آثار پیری 0 88 romina
خواص روناس (طبیعت و خواص درمانی) 0 67 giti
کاربردهای موثر پودر بچه 0 108 giti
باگ عجیب در نوار تسک‌بار ویندوز 7! 0 74 giti
سندروم متابولیک چیست؟ 0 68 giti
انواع شخصیت و ابراز خشم 0 87 giti
حد و حدود کنجکاوی در بچه ها باید به چه میزانی باشد؟ 0 70 giti
آیا قند خون با سرطان ارتباط دارد؟ 0 84 behniya
آیا والدین باید قصه خواب دیدن کودکانشان را باور و تفسیر کنند؟ 0 65 behniya
روش ضبط تماس های تلفنی در سیستم عامل های مختلف 0 70 behniya
نحوه از بین بردن جای مبلمان 0 76 behniya
احساس افسردگی می‌کنید؟ موسیقی شاد گوش بدهید! 0 76 behniya
10 کلید طلایی برای زنانی که خواهان ارتباط موفق با شوهر خود هستند 0 87 behnaz
جملات جالب خنده دار و خواندنی (2) 0 87 behnaz
این مواد را به ماست اضافه نکنید 0 64 behnaz
از دوست داشتن(فروغ فرخزاد) 0 67 behnaz
elham28 بازدید : 79 دوشنبه 16 شهریور 1394 نظرات (0)


 


به آقایان مجرد توصیه می‌کنیم بی‌دلیل روی همه دختران عیب نگذارید زیرا زن خوب بسیار زیاد است و حتی به جرات می‌توان گفت زنان خوب، بیشتر از مردان خوب هستند. پس نگویید قصد دارید برای همیشه مجرد بمانید. برای اینكه بدانید چه زنی زن زندگی نیست و بی‌جهت به همه خانم‌ها انگ نزنید به مشخصات زنانی كه با ازدواج با آنها دچار دردسر می‌شوید، اشاره کرده‌ام.

با کدام زنان نبايد ازدواج کرد؟

مال‌دوست‌ها

در این تقسیم‌بندی بیشترین توجه به دخترانی است كه به خاطر داشتن چنین امتیازی، از هنرهایی مثل خانه‌داری، توجه به همسر، احترام به خانواده و اقوام همسر و محبت‌ و رعایت حرمت‌های زناشویی بهره‌ای نبرده‌اند و اعتقاد دارند چون ثروتمندند، كسی نباید به آنها بگوید بالای چشمشان ابروست و كسانی كه فاقد این امتیاز هستند، بی‌ارزش و بی‌عرضه می‌دانند. البته در مقابل آنها هستند دختران ثروتمندی كه چنین نمی‌اندیشند و به سایر ارزش‌های واقعی زندگی واقفند.

 

مدپرست‌ها

به زبان طنز، دختران مدپرست را دختران «مخ كوچك» لقب داده‌اند زیرا از واقعیت‌های زندگی و از دشواری‌هایش بی‌اطلاعند بنابراین در بحران‌ها و در فشار و تنگناهای زندگی تاب و تحمل خود را از دست می‌دهند. از آنجا كه آراستگی زینت هر زن است هیچ‌كس حق ندارد در خارج از چارچوب اخلاق، قانون و شرع، به دختران بگوید موی خود را آرایش نكنید یا اینكه لباس‌های زیبا نپوشید و...، فقط كار از جایی عیب پیدا می‌كند كه زن بخواهد خود را هر دم به رنگی درآورد.»

یكی از بزرگان می‌گوید: «خداوند همه زنان را زیبا آفریده است»، اما یكی از معایب جامعه ما این است كه اگر دختری كمی هم از زیبایی بهره‌مند باشد، تمام فامیل و دوستان دائم از كودكی می‌گویند چه دختر زیبایی است! و آنقدر این جمله طی سال‌ها تكرار می‌شود كه دخترك معصوم حتی اگر خودش هم نخواهد، ناخودآگاه لوس و از خودراضی بار می‌آید.

دخترانی كه چنین شخصیتی دارند به دلیل اینكه مدام موردتوجه اطرافیان قرار می‌گیرند، دیگر نیازی نمی‌بینند برای ارتباط با اطرافیان یا بهبود روابط اجتماعی با دیگران تلاشی‌ كنند. آنها تصور می‌كنند هنرهای آشپزی، خانه‌داری و خلاصه كدبانوگری برای آنها لازم نیست. این قبیل دختران غرور زیاد و مخربی دارند چون در كودكی توجه زیادی به آنها شده و هرچه را كه می‌خواسته‌اند پدر و مادر در اختیارشان گذاشته‌اند، فكر می‌كنند پس از ازدواج هم بقیه درهای زندگی روی همین پاشنه می‌چرخد و حاضر نیستند در ناملایماتی كه در هر زندگی‌ای پیش می‌آید، صبر یا تلاشی بكنند زیرا آنها آموخته‌اند كه زیبایی تنها عامل موفقیت در زندگی است و كسی هم آنها را متوجه نكرده كه زیبایی بعد از چند صباحی كه گاهی به 6 ماه و یك سال هم نمی‌رسد، برای شوهر عادی می‌شود.

البته هستند پدران و مادران آگاه و فرزانه‌ای كه فرزندانشان را طوری تربیت كرده‌اند كه علاوه بر زیبایی صورت، به سایر زینت‌های اخلاقی و اجتماعی و محاسن پسندیده دیگر نیز مزین و آراسته‌اند.

 

وابسته‌ها

این دختران باید قبل از انجام هر كاری، حتما آن را با دیگران در میان بگذارند، حتی كارهای بسیار جزئی و پیش‌پا افتاده. گرچه مشورت بسیار خوب است، اما نه برای هر كار كوچكی. در میان گذاشتن هر مشكلی حتی یك سوءتفاهم جزئی با همسر، راهنمایی خواستن از دیگران، نشانه متكی بودن فرد است كه به‌تدریج در زندگی زناشویی مشكل‌آفرین می‌شود.

 

از خودراضی‌ها

برای ازدواج با چنین دخترانی عجله نكنید و به امید اینكه وقتی به خانه شوهر می‌روند، خوب می‌شوند، نباشید. به خود وعده ندهید كه چون بچه است، من او را می‌سازم. البته شاید موفق شوید ولی به چه قیمتی؟ این كار سخت و طاقت‌فرساست.

گرچه مخالف جاه‌طلبی همراه تلاش سازنده، نیستیم، اما زنانی كه چنین خصوصیتی دارند، همه چیز را فدای كار خارج از خانه می‌كنند. آنها برای مردانشان به صورت رقیب درمی‌آیند و دائما در فكر مقایسه با همسرشان هستند. این زنان به آشپزخانه نمی‌روند، لباس یا ظرف نمی‌شویند و صراحتا می‌گویند چرا باید چنین كارهایی را انجام دهم؟

 

جاه‌طلب‌ها

گرچه مخالف جاه‌طلبی همراه تلاش سازنده، نیستیم، اما زنانی كه چنین خصوصیتی دارند، همه چیز را فدای كار خارج از خانه می‌كنند. آنها برای مردانشان به صورت رقیب درمی‌آیند و دائما در فكر مقایسه با همسرشان هستند. این زنان به آشپزخانه نمی‌روند، لباس یا ظرف نمی‌شویند و صراحتا می‌گویند چرا باید چنین كارهایی را انجام دهم؟ آدم جاه‌طلب در زندگی‌اش هدفی مشخص دارد و می‌خواهد با پشتكار به آن برسد.

جاه‌طلبی زمانی مشكل‌آفرین می‌شود كه كسی بخواهد همه چیز را تحت كنترل خود درآورد و به صورتی بیمارگونه، در تعقیب اهداف بلندپروازانه صاحب آن ایده جلوه‌گری و خانه و كاشانه شخص را فدای آن كند. اینكه چرا نباید با این زنان ازدواج كرد، به دلیل فراوانی پرونده‌‌هایی است كه منجر به جدایی و طلاق شده است.

 

همه چیزدان‌ها

عنوان بالا خیلی چیزها را روشن می‌كند، اگر زنی تصمیم بگیرد شوهرش را تغییر دهد و برای او یك معلم اخلاق شود یا همه‌چیزدان، باید بداند فقط همسرش را از خانه فراری خواهد داد زیرا مردها نمی‌توانند تحت كنترل زن‌ها بودن را تحمل كنند. البته حتما این ضرب‌المثل را شنیده‌اید كه می‌گوید: «پشت سر هر مرد موفق همواره یك زن خوب ایستاده است» این مطلب گویای این واقعیت است كه «مشاور مهربان» مرد بودن، با «عقل كل» شدن در خانه تفاوت بسیاری دارد.

گرد آوری بخش زناشویی:فانی یو

منبع :بخش کلوب ازدواج تبیان


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
کانال سایت مدل شو

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • تبلیغات-تلگرام سایت مدل شو

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2352
  • کل نظرات : 118
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 68
  • آی پی امروز : 45
  • آی پی دیروز : 133
  • بازدید امروز : 253
  • باردید دیروز : 498
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 253
  • بازدید ماه : 6,258
  • بازدید سال : 52,854
  • بازدید کلی : 928,462
  • تلگرام سایت مدل شو